Způsoby, jakými umělá inteligence zlepšuje bankovní a finanční služby
Bankovní a finanční služby procházejí změnou, kterou pohání umělá inteligence (AI). Umělá inteligence zlepšuje odhalování podvodů, vyhodnocování rizik a služby zákazníkům v bankovním sektoru. Podobně i finanční sektor využívá umělou inteligenci k plánování finančních investic a rozhodování na základě dat. Tato odvětví se v důsledku integrace umělé inteligence mění a stávají se více orientovanými na zákazníka a efektivnějšími. Umělá inteligence přináší revoluci v bankovních a finančních službách. Zde jsou výhody umělé inteligence v bankovním a finančním sektoru.
Zlepšení interakce s klienty a zlepšení služeb
Prostřednictvím chatbotů, hlasových asistentů, biometrického ověřování a doporučovacích systémů může umělá inteligence pomoci bankám a dalším finančním institucím nabízet klientům rychlejší, pohodlnější a individualizovanější služby. Umělá inteligence může také uživatelům pomoci se správou účtů, přístupem k informacím a bezpečným a snadným zpracováním transakcí.
Zlepšení dodržování předpisů a řízení rizik
Prostřednictvím strojového učení, zpracování přirozeného jazyka, počítačového vidění a detekce anomálií může umělá inteligence pomoci bankám a dalším finančním institucím při identifikaci a zmaření podvodů, praní špinavých peněz, kybernetických útoků a dalších rizik. Využitím analýzy dat, tvorby dokumentů a možností auditu může umělá inteligence rovněž pomoci při dodržování pravidel a standardů.
Optimalizace a automatizace procesů a operací
Umělá inteligence může bankám a dalším finančním institucím automatizovat a optimalizovat řadu postupů a činností, včetně zadávání dat, ověřování, odsouhlasování, vykazování a prognózování. To jim může pomoci ušetřit peníze, zvýšit efektivitu a zlepšit kvalitu. Využitím robotické automatizace procesů, inteligentní automatizace a inteligentních smluv může umělá inteligence také pomoci zefektivnit a zjednodušit pracovní postupy.
Vynalézavé zboží a služby
Umělá inteligence může bankám a dalším finančním institucím pomáhat při vývoji a poskytování neotřelého a špičkového zboží a služeb jejich klientům, a to díky využití přizpůsobení, prediktivní analýzy a poznatků založených na datech. Prostřednictvím simulací, experimentů a analýzy scénářů může umělá inteligence rovněž pomoci při vývoji a testování nových obchodních modelů a strategií.
Povzbuzování pracovníků a dalších zainteresovaných stran
Tím, že umělá inteligence poskytne lidem nástroje a zdroje ke zlepšení jejich schopností, výstupů a výkonnosti, může posílit postavení pracovníků a zainteresovaných stran v bankách a dalších finančních organizacích. Umělá inteligence může usnadnit spolupráci a komunikaci využitím platforem pro koučování, zpětnou vazbu a sdílení znalostí.
Analýza sentimentu
Umělá inteligence dokáže analyzovat sociální média a další veřejně dostupné zdroje informací, aby zjistila názory a postoje zákazníků k určitým finančním produktům nebo službám. Banky a finanční instituce tak mohou lépe porozumět potřebám svých zákazníků a přizpůsobit jim své nabídky.