Strategie společnosti Microsoft v oblasti cloud computingu

Umělá inteligence je jedním ze základů současných technologií a hraje významnou roli, pokud jde o použití cloud computingu. Jeden z technologických gigantů, společnost Microsoft, se s tímto úkolem úspěšně vypořádal a začlenil umělou inteligenci do svého hlavního oboru podnikání, cloud computingu, kde díky ní byly služby inteligentnější, flexibilnější a snadněji použitelné. Tento článek pojednává o významu umělé inteligence v programu nabízeném společností Microsoft a o možnostech dalšího rozvoje tohoto systému.

Přehled přístupu společnosti Microsoft ke cloud computingu a umělé inteligenci

Azure je cloudová výpočetní služba společnosti Microsoft, která patří mezi největší a nejoblíbenější cloudová řešení současnosti. Může se pochlubit řadou služeb pro počítače, úložiště a sítě a také řadou nástrojů pro umělou inteligenci a strojové učení. Umělá inteligence není pouhým vylepšením služby Azure, ale směrem, kterým se Microsoft vydává, aby umožnil revoluci v řízení firem a vývoji nových věcí.

Jak se vyvíjela umělá inteligence a cloudové služby společnosti Microsoft

Společnost Microsoft působí v oblasti umělé inteligence již několik desetiletí a patří mezi lídry v této oblasti. S tím, jak se zdokonalovaly technologie, jako je strojové učení, zpracování přirozeného jazyka a počítačové vidění, společnost postupně aplikovala umělou inteligenci do svých cloudových služeb. Díky těmto změnám průmyslová odvětví investují více prostředků do výzkumu v oblasti umělé inteligence, získávají nebo spolupracují s jinými firmami s cílem posílit svou sílu v oblasti umělé inteligence.

Strategické cíle

Základním cílem umělé inteligence při jejím koncentrování s plánem společnosti Microsoft v oblasti cloud computingu je vybavit podniky nástroji pro využití jádra umělé inteligence. To zahrnuje přiblížení umělé inteligence podnikům a její snadnou implementovatelnost v mnoha aplikacích a odvětvích s různou úrovní digitální vyspělosti.

Hlavní prvky umělé inteligence v cloudové architektuře společnosti Microsoft

Plán cloudových služeb umělé inteligence společnosti Microsoft zahrnuje několik prvků, které jsou zaměřeny na zlepšení výkonu a použitelnosti. Těmito prvky jsou služby umělé inteligence, platformy strojového učení, kognitivní služby a infrastruktura podporující umělou inteligenci.

Služby Azure AI

Služby Azure AI Services jsou stále připravené techniky, které mohou vývojáři použít ve svých aplikacích, aby je učinili inteligentními, aniž by museli být nutně odborníky na umělou inteligenci. Mezi tyto služby patří např:

  • Azure Machine Learning (Strojové učení Azure): Jedná se o zastřešující řešení, které uživatelům umožňuje kódovat, trénovat a spouštět modely strojového učení pro velká data. Podporuje více frameworků a jazyků a vyznačuje se velkou flexibilitou a jednoduchostí.
  • Azure Cognitive Services (Kognitivní služby Azure): Seznam rozhraní API, sad SDK a služeb, které může vývojář použít k přidání inteligentní, poutavé a objevné aplikace do systémů. Některé z nich se týkají vidění, jazyka, řeči, řízení rozhodování i dalších služeb.
  • Služba Azure Bot Service: Vývojové prostředí pro vytváření, školení a nasazení konverzačních botů v přirozeném jazyce, kteří zapojují uživatele prostřednictvím textu, hlasu nebo multimédií.

Platformy strojového učení

  • Automatizované strojové učení (AutoML): Tato funkce rozšiřuje úlohu vývoje modelu strojového učení o automatizaci několika triviálních úloh a zároveň podporuje uživatele při výběru modelu a ladění hyperparametrů.
  • Azure Databricks: Je to analytická platforma založená na technologii Apache Spark, která je navržena speciálně pro práci v prostředí Azure a rozšiřuje možnosti vývoje aplikací pro zpracování velkých objemů dat a umělé inteligence.
  • Azure Synapse Analytics: Slouží jako analytická služba pro velká data na vyžádání, která zahrnuje vrstvy pro příjem a přípravu dat, datové sklady, správu dat a obsluhu v jednom řešení pro okamžité plnění dotazů v oblasti business intelligence a strojového učení.

Kognitivní služby

Služby Azure Cognitive poskytují umělou inteligenci vývojářům, kteří nejsou odborníky na strojové učení, prostřednictvím sady rozhraní RESTful API.

  • Vision: Computer vision a custom vision, Face API a Form recognizer jsou služby nabízející funkce analýzy obrazu a videa.
  • Speech: Funkce jako převod řeči na text, převod textu na řeč, překlady řeči a rozpoznávání mluvčího podporující komplexní zpracování řeči.
  • Language: Služby pro analýzu textu, překladač, QnA Maker a LUIS, zpracování přirozeného jazyka pomáhají při analýze textu získávat znalosti a vytvářet chatovací roboty.
  • Decision: Tato API zahrnují služby Personalizer, Content Moderator a Anomaly Detector, které klientům poskytují přesnější rozhodnutí.

Infrastruktura umělé inteligence

Společnost Microsoft poskytuje robustní infrastrukturu umělé inteligence na platformě Azure, která zahrnuje:

  • Vysoce výkonné výpočty (HPC): Azure poskytuje výkonné a efektivní platformy pro trénování modelů hluboké umělé inteligence, které jsou vybaveny sofistikovanými komponentami, jako jsou GPU, FPGA a další.
  • AI Supercomputer: Microsoft vyvinul v rámci Azure jeden z největších superpočítačů pro umělou inteligenci, který je určen pro náročné úlohy související s umělou inteligencí a také pro trénink umělé inteligence.
  • Edge AI: Azure IoT a Azure Stack Edge zpracovávají umělou inteligenci na okraji věcí a umožňují zpracování dat v reálném čase dále ke zdroji.

Aplikace a případy použití

Umělá inteligence byla přidána do cloudové platformy společnosti Microsoft, aby tvořila různé příležitosti pro různá odvětví. Spojení umělé inteligence do cloudové výpočetní platformy společnosti Microsoft rozšířilo několik příležitostí, které mohou využívat různá odvětví. Zde je několik významných aplikací a případů použití:

Zdravotnictví

Začlenění umělé inteligence do cloudových řešení pro zdravotnictví může zvýšit kvalitu péče o pacienty. Využití pokročilých cloudových řešení v oblasti zdravotní péče může být přínosem pro pacienty, jejich klinické výsledky a provozní a výzkumnou práci. Mezi příklady patří např:

  • Lékařské zobrazování: Využití cloudu Azure k podpoře procesu diagnostiky nemocí z lékařských snímků a použití kognitivních služeb Azure pro počítačové vidění.
  • Prediktivní analytika: Využití umělé inteligence a analýzy velkých dat ze služby Azure Machine Learning k případnému předvídání pravděpodobnosti opětovného přijetí různých pacientů, aby se pomohlo vyvinout nejlepší mechanismy jejich léčby.
  • Zpracování přirozeného jazyka: Využití vytěžování textů v EHR k jejich analýze za účelem získání užitečných informací pro optimalizaci zdravotních výsledků pacientů.

Maloobchodní prodej

Umělá inteligence v maloobchodě může pomoci vytvořit dojem „osobního zážitku z nakupování“, automatizovat dodavatelský řetězec a zvýšit prodej. Mezi klíčová využití patří:

  • Personalizovaná doporučení: Využití výkonu umělé inteligence platformy Azure ke studiu aktivit zákazníků a nabízení jim relevantních produktů.
  • Řízení zásob: Využití umělých neuronových sítí k předvídání poptávky a efektivnějšímu řízení pořizování zásob.
  • Obsluha zákazníků: Využití inteligentních konverzačních rozhraní ke zkrácení doby poskytování služeb zákaznické podpory a zvýšení efektivity poskytování služeb.

Finance

Finanční firmy mohou využívat umělou inteligenci a cloudové technologie pro řízení rizik, optimalizaci procesů a zákaznický servis na míru. Mezi případy použití patří např:

  • Detekce podvodů: Využití modelů strojového učení hostovaných na platformě Azure k identifikaci podvodů v reálném čase.
  • Automatizované obchodování: Využití umělé inteligence k analýze tržních dat a následné samostatné řízení obchodů pomocí algoritmů.
  • Znalosti o zákaznících: Zde dochází ke zpracování prvotních dat přicházejících od zákazníků pomocí zpracování přirozeného jazyka s cílem generovat smysluplné informace pro zlepšení poskytování služeb.

Výroba

Cloudová řešení s funkcemi umělé inteligence mohou odhalit neefektivitu a chybové linie ve výrobě a zároveň transformovat zajištění kvality a celkový dodavatelský řetězec. Využití zahrnuje např:

  • Prediktivní údržba: Prediktivní údržba díky využití internetu věcí a aplikaci strojového učení při odhadu pravděpodobnosti poruchy strojů v určitém čase.
  • Kontrola kvality: Počítačové vidění ke kontrole požadované kvality kontrolovaných výrobků a obrazů objektů.
  • Optimalizace dodavatelského řetězce: Začlenění umělé inteligence do analýzy dat dodavatelského řetězce s cílem určit nejefektivnější způsoby pohybu výrobků v dodavatelském řetězci a řízení úrovně zásob.

Budoucí vyhlídky a výzvy

Společnost Microsoft vykazuje ve své specializaci na cloud computing velkolepý růst a připravuje se na další postup. Je však třeba zvážit několik vyhlídek a výzev:

Vyhlídky do budoucna

  • Rozšířené možnosti umělé inteligence: Z hlediska budoucnosti se s rozvojem technologie umělé inteligence mají v Azure objevit sofistikovanější a na určité oblasti vyladěné služby umělé inteligence, takže využití umělé inteligence bude ještě snazší a více integrované s podnikovými procesy.
  • Demokratizace umělé inteligence: Microsoft chce, aby umělá inteligence byla dostupná pro všechny a pro všechno, a jde dokonce tak daleko, že zajistí, aby i malé a středně velké společnosti mohly tuto technologii začlenit do svých obchodních činností.
  • Integrace s novými technologiemi: Umělá inteligence s dalšími rozvíjejícími se technologiemi, včetně 5G, IoT, block chain, zvýší svůj potenciál a způsobí mnoho inovativních změn.

Výzvy

  • Ochrana soukromí a bezpečnost dat: Důležitou výzvou je ochrana informací spotřebovávaných v modelech umělé inteligence, protože s dalším rozvojem případů použití se stávají zranitelnějšími.
  • Etická umělá inteligence: V souvislosti s technologiemi umělé inteligence existují různé typy etických obav, mezi něž patří neobjektivní a nespravedlivá rozhodnutí, neschopnost vysvětlit svou práci a činnost, proto je zásadní stanovit společenskou přijatelnost technologií umělé inteligence.
  • Nedostatek dovedností: V požadavcích na dovednosti odborníků specializujících se na umělou inteligenci a datovou vědu existují mezery, které není snadné okamžitě řešit, protože to vyžaduje kapitálové investice do akademické sféry.

Shrnutí

Umělá inteligence je středobodem cloudového podnikání společnosti Microsoft a mění Azure Cloud v chytrý a inteligentní cloud, který dokáže vrátit digitální transformaci do výkonu a zrychlit tempo podnikání napříč odvětvími. Díky plánu One Microsoft pro komplexní služby umělé inteligence, datovým centrům a základní hodnotě odpovědné umělé inteligence je tak Microsoft připraven dominovat nadcházejícímu revolučnímu období.

Na závěr jsme pro vás připravili nejčastěji kladené otázky a odpovědi na ně

Jak Microsoft využil umělou inteligenci

Společnost Microsoft využila umělou inteligenci k vylepšení různých produktů a služeb, včetně Microsoft Office, cloudových služeb Azure a Dynamics 365, s cílem zlepšit uživatelské zkušenosti, produktivitu a rozhodování.

Výhody umělé inteligence

Umělá inteligence nabízí řadu výhod, včetně zvýšení efektivity díky automatizaci, zlepšení rozhodování pomocí analýzy dat a zvýšení přesnosti a preciznosti při různých úkolech. Kromě toho může umělá inteligence mimo jiné poskytovat personalizované zážitky, pomáhat při lékařské diagnostice a zdokonalovat autonomní vozidla.

Jak technologičtí giganti využívají umělou inteligenci

Technologičtí giganti jako Google, Amazon, Facebook a Microsoft využívají umělou inteligenci k vylepšení různých produktů a služeb, včetně samořídících automobilů, rozpoznávání obličeje a zpracování přirozeného jazyka. Umělou inteligenci využívají také ke zlepšení efektivity, rozhodování a zákaznických zkušeností v odvětvích, jako je elektronický obchod, zdravotnictví a finančnictví.

Nejnovější nástroje společnosti Microsoft

Společnost Microsoft představila několik nových nástrojů využívajících umělou inteligenci, včetně nástroje Copilot pro Microsoft 365, který zvyšuje produktivitu tím, že pomáhá s úkoly, jako je psaní e-mailů a návrhů, a aplikace Microsoft Designer, která využívá umělou inteligenci k vytváření úžasných příspěvků a grafiky na sociálních sítích. Microsoft Edge navíc obsahuje nástroje pro nakupování řízené umělou inteligencí a přizpůsobitelný postranní panel pro multitasking.

Jak využít umělou inteligenci

Pro efektivní využití umělé inteligence by organizace měly identifikovat konkrétní obchodní problémy, shromáždit relevantní data, vybrat vhodné modely a nástroje umělé inteligence a průběžně monitorovat a optimalizovat systémy umělé inteligence. Pro úspěšnou implementaci umělé inteligence je zásadní spolupráce mezi odborníky na danou oblast a specialisty na umělou inteligenci.