Nejlepší možnosti využití umělé inteligence
Funkce a popularita umělé inteligence stoupá každým dnem. Umělá inteligence je schopnost systému nebo programu myslet a učit se na základě zkušeností. Využití umělé inteligence se v posledních několika letech výrazně rozvinulo a našlo své využití téměř v každém odvětví podnikání. Tento článek vám pomůže seznámit se s nejlepšími způsoby využití umělé inteligence v reálném světě.
Co je umělá inteligence?
Umělá inteligence (AI) je strojově zobrazená inteligence, která simuluje lidské chování nebo myšlení a může být vyškolena k řešení konkrétních problémů. Umělá inteligence je kombinací technik strojového učení a hlubokého učení. Typy modelů umělé inteligence jsou trénovány pomocí obrovských objemů dat a mají schopnost činit inteligentní rozhodnutí.
Jaké jsou tedy možnosti využití umělé inteligence v různých oblastech? Zde je seznam nejvýznamnějších využití umělé inteligence:
Využití umělé inteligence v elektronickém obchodě
Personalizované nakupování
Technologie umělé inteligence se používá k vytváření doporučovacích systémů, jejichž prostřednictvím lze lépe komunikovat se zákazníky. Tato doporučení jsou vytvářena v souladu s jejich historií prohlížení, preferencemi a zájmy. Pomáhá tak zlepšit váš vztah se zákazníky a jejich loajalitu vůči vaší značce.
Asistenti s umělou inteligencí
Virtuální nákupní asistenti a chatboti pomáhají zlepšit uživatelský zážitek při nakupování online. Zpracování přirozeného jazyka se používá k tomu, aby konverzace zněla co nejlidštěji a nejosobněji. Tito asistenti se navíc mohou se zákazníky spojit v reálném čase.
Prevence podvodů
Podvody s kreditními kartami a falešné recenze jsou dva nejvýznamnější problémy, se kterými se e-commerce společnosti potýkají. Zohledněním vzorců používání může umělá inteligence pomoci snížit možnost, že dojde k podvodům s kreditními kartami. Mnoho zákazníků dává přednost nákupu produktu nebo služby na základě recenzí zákazníků. AI může pomoci identifikovat a zpracovat falešné recenze.
Využití umělé inteligence ve vzdělávání
Ačkoli je odvětví vzdělávání nejvíce ovlivněno lidmi, umělá inteligence začíná pomalu pronikat i do vzdělávacího sektoru. I ve vzdělávacím sektoru tento pomalý přechod umělé inteligence pomohl zvýšit produktivitu vyučujících a pomohl jim soustředit se více na studenty než na kancelářskou nebo administrativní práci.
Mezi tato využití v tomto sektoru patří např:
Automatizace administrativních úkolů na pomoc pedagogům
Umělá inteligence může pedagogům pomoci s úkoly, které nesouvisejí s výukou, jako je automatizace úkolů personalizovaných zpráv pro studenty, back-office úkoly, jako je třídění dokumentů, uspořádání a usnadnění interakce s rodiči a opatrovníky, usnadnění zpětné vazby k rutinním problémům, správa zápisů, kurzů a témat souvisejících s lidskými zdroji.
Vytváření inteligentního obsahu
Digitalizaci obsahu, jako jsou videopřednášky, konference a průvodci učebnicemi, lze provádět pomocí umělé inteligence. Můžeme použít různá rozhraní, jako jsou animace a výukový obsah, prostřednictvím přizpůsobení pro studenty z různých ročníků.
Umělá inteligence pomáhá vytvářet bohatý výukový zážitek generováním a poskytováním audio a video shrnutí a nedílných plánů výuky.
Hlasoví asistenti
I bez přímé účasti lektora nebo učitele může student získat přístup k dalším učebním materiálům nebo asistenci prostřednictvím hlasových asistentů. Jejich prostřednictvím lze snadno snížit náklady na tisk dočasných příruček a také poskytnout odpovědi na velmi časté otázky.
Personalizovaná výuka
Pomocí špičkových technologií umělé inteligence lze využít techniky hyperpersonalizace, která důkladně monitoruje údaje studentů a snadno generuje návyky, plány výuky, připomenutí, studijní příručky, bleskové poznámky, četnost či opakování apod.
Využití umělé inteligence v životním stylu
Umělá inteligence má velký vliv na náš životní styl. Probereme si několik z nich.
Autonomní vozidla
Společnosti vyrábějící automobily, jako jsou Toyota, Audi, Volvo a Tesla, používají strojové učení k výcviku počítačů, aby přemýšlely a vyvíjely se jako lidé, pokud jde o řízení v jakémkoli prostředí a detekci objektů, aby se zabránilo nehodám.
Spamové filtry
Elektronická pošta, kterou používáme v každodenním životě, má umělou inteligenci, která filtruje nevyžádané e-maily a posílá je do složek spamu nebo koše, přičemž nám umožňuje vidět pouze filtrovaný obsah. Oblíbenému poskytovateli e-mailových služeb, službě Gmail, se podařilo dosáhnout filtrační schopnosti přibližně 99,9 %.
Rozpoznávání obličeje
Naše oblíbená zařízení, jako jsou telefony, notebooky a počítače, využívají techniky rozpoznávání obličeje pomocí filtrů obličeje, které slouží k detekci a identifikaci za účelem zajištění bezpečného přístupu. Kromě osobního použití je rozpoznávání obličeje široce používanou aplikací umělé inteligence i v oblastech souvisejících s vysokou bezpečností v několika průmyslových odvětvích.
Doporučovací systém
Různé platformy, které používáme v každodenním životě, jako je elektronický obchod, zábavní webové stránky, sociální média, platformy pro sdílení videa, jako je youtube atd., využívají doporučovací systém k získávání údajů o uživatelích a poskytování přizpůsobených doporučení uživatelům s cílem zvýšit jejich zapojení. Jedná se o velmi rozšířené využití umělé inteligence téměř ve všech odvětvích.
Využití umělé inteligence v navigaci
Na základě výzkumu může technologie GPS poskytovat uživatelům přesné, včasné a podrobné informace, které zvyšují bezpečnost. Technologie využívá kombinaci konvolučních neuronových sítí a grafových neuronových sítí, které uživatelům usnadňují život tím, že automaticky zjišťují počet jízdních pruhů a typ vozovky za překážkami na silnicích. Umělou inteligenci hojně využívá mnoho logistických společností ke zlepšení provozní efektivity, analýze silničního provozu a optimalizaci tras.
Využití umělé inteligence v robotice
Robotika je další oblastí, kde se využití umělé inteligence běžně uplatňuje. Roboti pohánění umělou inteligencí využívají aktualizace v reálném čase k tomu, aby rozpoznali překážky na své cestě a okamžitě předem naplánovali svou cestu.
Lze ji využít např:
- Přeprava zboží v nemocnicích, továrnách a skladech.
- Úklid kanceláří a velkých zařízení.
- Řízení zásob.
Využití umělé inteligence v oblasti lidských zdrojů
Věděli jste, že společnosti používají inteligentní software k usnadnění procesu přijímání zaměstnanců?
Umělá inteligence pomáhá při najímání zaměstnanců naslepo. Pomocí softwaru pro strojové učení můžete zkoumat žádosti na základě konkrétních parametrů. Systémy poháněné umělou inteligencí mohou skenovat profily uchazečů o zaměstnání a jejich životopisy a poskytnout tak personalistům přehled o talentech, ze kterých si mohou vybírat.
Využití umělé inteligence ve zdravotnictví
Umělá inteligence nachází ve zdravotnictví rozmanité uplatnění. Využití umělé inteligence se ve zdravotnictví využívá k vytvoření sofistikovaných nástrojů, které dokáží odhalit nemoci a identifikovat rakovinné buňky. Umělá inteligence může pomoci analyzovat chronická onemocnění pomocí laboratorních a dalších lékařských údajů a zajistit tak včasnou diagnózu. Umělá inteligence využívá kombinaci historických dat a lékařské inteligence pro objevování nových léků.
Využití umělé inteligence v zemědělství
Umělá inteligence se používá k identifikaci vad a nedostatků živin v půdě. K tomu se používá počítačové vidění, robotika a aplikace strojového učení, AI dokáže analyzovat, kde roste plevel. Roboti s umělou inteligencí mohou pomoci sklízet plodiny ve větším objemu a rychlejším tempu než lidští pracovníci.
Využití umělé inteligence ve hrách
Dalším odvětvím, kde využití umělé inteligence našlo své uplatnění, je herní sektor. Umělou inteligenci lze využít k vytvoření inteligentních, lidem podobných nehráčských postav, které budou komunikovat s hráči.
Lze ji také použít k předvídání lidského chování, pomocí něhož lze zlepšit návrh a testování her. Hra Alien Isolation vydaná v roce 2014 využívá umělou inteligenci k pronásledování hráče v průběhu hry. Hra využívá dva systémy umělé inteligence – „umělou inteligenci ředitele“, která často zná vaši polohu, a „umělou inteligenci vetřelce“ řízenou senzory a chováním, která hráče neustále pronásleduje.
Využití umělé inteligence v automobilech
Umělá inteligence se používá při konstrukci samořiditelných vozidel. Umělá inteligence může být použita spolu s kamerou, radarem, cloudovými službami, GPS a řídicími signály vozidla k jeho ovládání. Umělá inteligence může zlepšit zážitek z jízdy ve vozidle a poskytnout další systémy, jako je nouzové brzdění, sledování mrtvého úhlu a řízení s asistencí řidiče.
Využití umělé inteligence v sociálních médiích
Na Instagramu AI zohledňuje vaše lajky a účty, které sledujete, aby určila, jaké příspěvky se vám zobrazí na kartě prozkoumat.
Umělá inteligence se používá také spolu s nástrojem nazvaným DeepText. Díky tomuto nástroji dokáže Facebook lépe porozumět konverzacím. Lze jej použít k automatickému překladu příspěvků z různých jazyků.
Twitter (nyní platforma X)
Umělou inteligenci využívá platforma X k odhalování podvodů, k odstraňování propagandy a nenávistného obsahu. Platforma X také využívá AI k doporučování tweetů, které by se uživatelům mohly líbit, na základě toho, s jakým typem tweetů se uživatelé setkávají.
Využití umělé inteligence v marketingu
Využití umělé inteligence je oblíbené i v oblasti marketingu.
- Pomocí AI mohou marketéři poskytovat vysoce cílené a personalizované reklamy s pomocí analýzy chování a rozpoznávání vzorů ve strojovém učení atd. Pomáhá také s opětovným cílením na publikum ve správný čas, aby zajistila lepší výsledky a snížila pocit nedůvěry a obtěžování.
- AI může pomoci s marketingem obsahu tak, aby odpovídal stylu a charakteru značky. Může být použita ke zpracování rutinních úkolů, jako je výkonnost, reporty kampaní a mnoho dalšího.
- Chatboti pohánění AI – zpracování přirozeného jazyka, generování přirozeného jazyka a porozumění přirozenému jazyku – mohou analyzovat jazyk uživatele a reagovat způsobem, jakým reagují lidé.
- Umělá inteligence může uživatelům poskytovat personalizaci v reálném čase na základě jejich chování a lze ji využít k úpravě a optimalizaci marketingových kampaní podle potřeb místního trhu.
Využití umělé inteligence v chatbotech
Chatboti s umělou inteligencí dokážou porozumět přirozenému jazyku a reagovat na lidi online, kteří využívají funkci „živého chatu“, kterou mnoho organizací poskytuje pro zákaznický servis. Chatboti s umělou inteligencí jsou efektivní s využitím strojového učení a lze je integrovat do řady webových stránek a aplikací. Chatboti s umělou inteligencí mohou kromě čerpání informací ze zavedeného výběru integrovaných odpovědí nakonec vytvořit databázi odpovědí. S dalším zdokonalováním AI mohou tito chatboti efektivně řešit problémy zákazníků, odpovídat na jednoduché dotazy, zlepšovat služby zákazníkům a poskytovat nepřetržitou podporu. Celkově mohou tito chatboti s umělou inteligencí pomoci zvýšit spokojenost zákazníků.
Využití umělé inteligence ve financích
Uvádí se, že 80 % bank si uvědomuje výhody, které může umělá inteligence poskytnout. Ať už se jedná o osobní finance, podnikové finance nebo spotřebitelské finance, vysoce rozvinutá technologie, kterou nabízí AI, může pomoci výrazně zlepšit širokou škálu finančních služeb. Například zákazníci, kteří hledají pomoc ohledně řešení správy majetku, mohou snadno získat potřebné informace prostřednictvím SMS zpráv nebo online chatu, a to vše na bázi AI. Umělá inteligence také dokáže odhalit změny ve vzorcích transakcí a další potenciální varovné signály, které mohou znamenat podvody, jež mohou lidé snadno přehlédnout, a zachránit tak podniky i jednotlivce před značnými ztrátami. Kromě odhalování podvodů a automatizace úkolů dokáže umělá inteligence také lépe předvídat a vyhodnocovat úvěrová rizika.
Umělá inteligence v astronomii
Pokud existuje nějaký pojem, který v tomto krásném světě technologií všechny uchvátil, pak to bezesporu musí být – AI (umělá inteligence). AI neboli umělá inteligence se v průběhu let dočkala široké škály využití, včetně zdravotnictví, robotiky, elektronického obchodu, a dokonce i financí.
Na druhou stranu je astronomie do značné míry neprobádaným tématem, které je stejně zajímavé a napínavé jako ostatní. Pokud jde o astronomii, jedním z nejobtížnějších problémů je analýza dat. Astronomové se proto obracejí na strojové učení a umělou inteligenci, aby vytvořili nové nástroje.
- Nedávno skupina vědců použila umělou inteligenci při zkoumání slučování galaxií, aby zjistila, že slučování galaxií je hlavní silou, která stojí v pozadí vzniku hvězd. Vzhledem k velikosti souboru vědci vytvořili systém hlubokého učení, který se sám vycvičil k vyhledávání splývajících galaxií. Podle jednoho z astronomů je výhodou umělé inteligence to, že zlepšuje opakovatelnost studie. Důvodem je to, že definice fúze, které algoritmus používá, jsou konzistentní.
- Měnící se obloha upoutala pozornost všech jako jeden z nejúžasnějších projektů všech dob. Tento projekt se snaží každou noc prozkoumat celou noční oblohu a jednorázově shromáždit více než 80 terabytů dat, aby bylo možné studovat, jak se hvězdy a galaxie ve vesmíru mění v čase.
- Jednou z nejdůležitějších činností astronoma je zjišťování. Teorie říká, že kdykoli exoplaneta přechází před svou mateřskou hvězdou, část jejího světla je blokována, což lidé mohou vidět. Astronomové toto místo využívají ke studiu dráhy exoplanety a k vytvoření obrazu světelných poklesů. Poté určí mnoho parametrů planety, jako je například její hmotnost, velikost a vzdálenost od hvězdy. Umělá inteligence se však v tomto případě ukáže být více než zachráncem. Pomocí schopností AI analyzovat časové řady je možné analyzovat data jako sekvenční posloupnost a identifikovat planetární signály až s 96 % přesností.
- Nalezení signálů nejkatastrofičtějších událostí ve vesmíru je pro astronomy klíčové. Při vzájemných srážkách exoplanet dochází k vlnění časoprostoru. Tyto signály lze dále identifikovat sledováním slabých signálů na Zemi. Spolupráce na detektorech gravitačních vln – Ligo a Virgo si v tomto ohledu vedly obdivuhodně. Oba byly efektivní při rozpoznávání signálů pomocí strojového učení. Astronomové nyní dostávají upozornění, což jim umožňuje nasměrovat teleskopy vhodným směrem.
Umělá inteligence v oblasti zabezpečení dat
Mnoho lidí se domnívá, že umělá inteligence je současností a budoucností technologického odvětví. Mnoho předních průmyslových podniků využívá AI k různým účelům, včetně poskytování ceněných služeb a přípravy svých společností na budoucnost.
Zabezpečení dat, které je jedním z nejdůležitějších aktiv každé technologicky orientované firmy, je jedním z nejrozšířenějších a nejkritičtějších využití AI. Vzhledem k tomu, že důvěrná data sahají od údajů o spotřebitelích (jako jsou informace o kreditních kartách) až po organizační tajemství uchovávaná online, je zabezpečení dat pro každou instituci životně důležité, aby splnila zákonné i provozní povinnosti. Tato práce je nyní stejně obtížná jako životně důležitá a mnoho podniků nasazuje bezpečnostní řešení založená na AI, aby se jejich data nedostala do nepovolaných rukou.
Protože je svět chytřejší a propojenější než kdykoli předtím, je dnes funkce umělé inteligence v podnikání klíčová. Podle několika odhadů budou kybernetické útoky časem stále houževnatější a bezpečnostní týmy se budou muset spoléhat na řešení AI, aby měly systémy a data pod kontrolou.
Identifikuje neznámé hrozby
Člověk nemusí být schopen rozpoznat všechna nebezpečí, kterým podnik čelí. Každý rok hackeři provedou stovky milionů útoků z nejrůznějších důvodů. Neznámé hrozby mohou způsobit vážné poškození sítě. A co hůř, mohou mít dopad dříve, než je rozpoznáte, identifikujete a zabráníte jim.
Vzhledem k tomu, že útočníci testují různé taktiky od útoků malwarem až po sofistikované útoky malwarem, je třeba používat současná řešení, která jim zabrání. Ukázalo se, že umělá inteligence je jedním z nejúčinnějších bezpečnostních řešení pro mapování a prevenci neočekávaných hrozeb, které by mohly způsobit chaos ve společnosti.
Identifikace chyb
Umělá inteligence pomáhá při odhalování přetečení dat ve vyrovnávací paměti. Když programy spotřebují více dat, než je obvyklé, označuje se to jako přetečení vyrovnávací paměti. Kromě závady způsobené lidskými spouštěči porušujícími klíčová data. Tyto chyby jsou rovněž pozorovatelné AI a jsou detekovány v reálném čase, čímž se předchází budoucímu nebezpečí.
Umělá inteligence dokáže pomocí strojového učení přesně odhalit slabiny kybernetické bezpečnosti, chyby a další problémy. Strojové učení také pomáhá AI při identifikaci pochybných dat poskytovaných jakoukoli aplikací. Škodlivý software nebo virus, který hackeři používají k získání přístupu do systémů i ke krádeži dat, se provádí prostřednictvím chyb v programovacím jazyce.
Prevence hrozeb
Dodavatelé technologií kybernetické bezpečnosti neustále vyvíjejí technologie umělé inteligence. Ve své pokročilé verzi je umělá inteligence navržena tak, aby dokázala odhalit chyby v systému nebo dokonce v aktualizaci. Okamžitě by vyloučila každého, kdo by se pokusil tyto problémy zneužít. Umělá inteligence je vynikajícím nástrojem pro prevenci vzniku jakýchkoli hrozeb. Může instalovat další brány firewall a také opravovat chyby kódu, které vedou k nebezpečí.
Reakce na hrozby
Je to něco, co se děje poté, co se hrozba dostane do systému. Jak již bylo vysvětleno dříve, umělá inteligence se používá k detekci neobvyklého chování a vytvoření osnovy virů nebo malwaru. AI v současné době podniká příslušné kroky proti virům nebo malwaru. Reakce spočívá většinou v odstranění infekce, opravě závady a správě způsobené škody. Nakonec AI zaručuje, že se taková událost nebude opakovat, a přijímá vhodná preventivní opatření.
Rozpoznání necharakterizované akce
Umělá inteligence nám umožňuje odhalit neobvyklé chování systému. Je schopna odhalit neobvyklé chování tím, že průběžně skenuje systém a shromažďuje odpovídající množství dat. Kromě toho AI identifikuje nelegální přístup. Při identifikaci neobvyklého chování využívá umělá inteligence konkrétní prvky, aby určila, zda představuje skutečnou hrozbu, nebo smyšlené varování. K určení toho, co je a co není neobvyklé chování, pomáhá umělé inteligenci strojové učení. Strojové učení se navíc s postupem času zdokonaluje, což umělé inteligenci umožní odhalit i drobné anomálie. V důsledku toho by umělá inteligence mohla poukázat na cokoli, co je v systému špatně.
Umělá inteligence v cestovním ruchu a dopravě
Inteligentní technologie se v posledních letech staly součástí našeho každodenního života. A s tím, jak technologie postupují napříč celou společností, se nové způsoby využití umělé inteligence, zejména v dopravě, stávají běžnými. Vznikl tak nový trh pro firmy a podnikatele, kteří vyvíjejí inovativní řešení, jak učinit veřejnou dopravu pohodlnější, dostupnější a bezpečnější.
Inteligentní dopravní systémy mají potenciál stát se jednou z nejúčinnějších metod, jak zlepšit kvalitu života lidí na celém světě. V různých odvětvích se podobné systémy používají v mnoha případech.
Přeprava těžkých nákladů
Například platooning nákladních vozidel, který propojuje těžká nákladní vozidla, by mohl být velmi cenný pro podniky zabývající se přepravou vozidel nebo přepravou jiných velkých předmětů.
Vedoucí vozidlo v četě nákladních automobilů řídí lidský řidič, nicméně lidští řidiči ve všech ostatních nákladních automobilech jezdí pasivně, pouze se ujímají řízení ve výjimečně nebezpečných nebo obtížných situacích.
Protože jsou všechna nákladní vozidla v četě propojena sítí, jezdí ve formaci a současně aktivují činnosti prováděné lidským řidičem ve vedoucím vozidle. Pokud tedy vedoucí řidič zcela zastaví, zastaví i všechna vozidla jedoucí za ním.
Řízení provozu
Ucpané městské ulice jsou hlavní překážkou městské dopravy na celém světě. Města po celém světě rozšířila dálnice, postavila mosty a zavedla další druhy dopravy, například vlaky, přesto dopravní problém přetrvává. Pokroky umělé inteligence v oblasti řízení dopravy jsou však skutečným příslibem změny situace.
Inteligentní řízení dopravy lze využít k prosazování dopravních předpisů a podpoře bezpečnosti silničního provozu. Například analýza velkých objemů dat a vizuální vyhledávač s cílem sledovat silniční sítě v reálném čase a snižovat dopravní zácpy.
Sdílení jízd
Platformy, jako je Uber, využívají umělou inteligenci ke zlepšení uživatelských zkušeností tím, že propojují cestující a řidiče, zlepšují komunikaci a zasílání zpráv uživatelům a optimalizují rozhodování. Například společnost Uber má vlastní proprietární platformu nazvanou Michelangelo, která dokáže předvídat nabídku a poptávku, identifikovat abnormality v jízdě, jako jsou nehody, a odhadovat časy příjezdů.
Plánování tras
Plánování tras s využitím umělé inteligence a prediktivní analýzy může pomoci jak podnikům, tak lidem. Služby pro sdílení jízd již toho dosahují analýzou mnoha parametrů reálného světa, aby optimalizovaly plánování trasy.
Plánování tras s využitím AI je skvělým přístupem pro podniky, zejména pro logistiku a přepravní průmysl, k budování efektivnější zásobovací sítě předvídáním stavu silnic a optimalizací tras vozidel. Prediktivní analýza při plánování tras je inteligentní vyhodnocování řady parametrů využití silnic, jako je úroveň přetížení, silniční omezení, vzorce dopravy, preference zákazníků atd. pomocí stroje.
Logistické společnosti zabývající se přepravou zboží, jako jsou služby přepravy vozidel nebo jiné obecně logistické firmy, mohou tuto technologii využívat ke snížení nákladů na doručení, zrychlení dodacích lhůt a lepšímu řízení majetku a provozu.
Umělá inteligence v automobilovém průmyslu
Před sto lety byla představa strojů schopných chápat, provádět složité výpočty a vymýšlet efektivní odpovědi na naléhavé problémy spíše vizí spisovatelů sci-fi než předvídatelnou realitou. Přesto si při vstupu do třetí dekády jednadvacátého století nedokážeme představit svůj život bez burzovních a marketingových robotů, výrobních robotů, inteligentní asistence, virtuálních cestovních kanceláří a dalších inovací, které umožnil pokrok v oblasti umělé inteligence a strojového učení. Význam umělé inteligence a strojového učení v automobilovém průmyslu nelze než přeceňovat.
Vzhledem k tomu, že umělá inteligence vede k většímu využití v automobilovém odvětví, rozhoduje se stále více podniků implementovat modely umělé inteligence a strojového učení do výroby.
Výroba
Vložení umělé inteligence do výroby umožňuje výrobcům automobilů využívat výhod chytřejších továren, zvyšovat produktivitu a snižovat náklady. Umělou inteligenci lze využít při montáži automobilů, optimalizaci dodavatelského řetězce, zaměstnávání robotů ve výrobní hale, zlepšování výkonu pomocí senzorů, navrhování automobilů a v postprodukčních činnostech.
Dodavatelský řetězec
Automobilový průmysl byl v letech 2021 a 2022 sužován přerušením a problémy v oblasti dodavatelského řetězce. V tomto ohledu může pomoci i umělá inteligence. AI pomáhá firmám identifikovat překážky, s nimiž se budou v budoucnu potýkat, tím, že předpovídá a podle potřeby doplňuje dodavatelské řetězce. AI může také pomoci při potížích se směrováním, prognózách objemu a dalších problémech.
Zkušenosti cestujících a řidičů
Všichni si přejeme, aby cesta v našich vozidlech byla příjemná. S tím může pomoci i umělá inteligence. Při řízení může umělá inteligence pomoci řidičům zůstat soustředěnými tím, že sníží rozptylování, analyzuje chování řidičů a zlepší celou zákaznickou zkušenost. Cestující mohou díky umělé inteligenci využívat přizpůsobenou dostupnost i doručovací služby ve vozidle.
Kontroly
Postup kontroly automobilu ze strany půjčovny, pojišťovny nebo dokonce autoservisu je velmi subjektivní a manuální. Díky AI může kontrola automobilu přejít do digitální podoby, kdy moderní technologie dokáže analyzovat vozidlo, určit, kde jsou závady, a vypracovat důkladnou zprávu o jeho stavu.
Kontrola kvality
Každý touží po prvotřídním vozidle a zážitku. Nechtěli byste raději vědět, zda je s vaším automobilem něco v nepořádku, ještě předtím, než se porouchá? Při tomto využití umožňuje umělá inteligence mimořádně přesné prediktivní monitorování, detekci trhlin a další funkce.
Omezuje umělá inteligence uplatnění člověka?
Může se zdát, že lidé jsou v odvětvích, kde se umělá inteligence začíná ve větší míře uplatňovat, rychle předbíháni. Lidé jsou však stále schopni vykonávat řadu složitých činností lépe než AI. Úkoly, které vyžadují kreativitu, jsou zatím nad síly počítačů s umělou inteligencí.
Například spisovatel využil AI k vytvoření nových scénářů k epizodám televizního sitcomu „Přátelé“, které se ukázaly jako obtížně čitelné. Někteří autoři se sice obracejí na nástroje pro psaní s umělou inteligencí, aby získali inspiraci pro svou poezii a beletrii, ale umělá inteligence za ně nemůže zvládnout všechny úkoly.
Navíc, i když zpracování přirozeného jazyka značně pokročilo, AI stále není příliš zdatná ve skutečném porozumění slovům, která čte. Zatímco jazyk je často dostatečně předvídatelný, aby se AI mohla podílet na důvěryhodné komunikaci ve specifickém prostředí, nečekané fráze, ironie nebo jemnost ji mohou zmást. Stejně tak AI zatím nedokáže projevit empatii nebo kritické uvažování. Ve srovnání s AI lidé nadále vynikají v úkolech, které tyto schopnosti vyžadují.
Umělá inteligence rychle pokročila a stala se nezbytnou součástí našeho každodenního života. Den, kdy za nás AI udělá všechno a my budeme moci trávit dny odpočinkem nebo učením pro radost, je však ještě daleko. Umělá inteligence musí ještě pokročit v oblastech, jako je zpracování jazyka, kreativita, řešení problémů a jemné porozumění. Pokud se obáváte, že vám roboti vezmou práci, budujte v sobě tyto vlastnosti, abyste si zajistili, že budete v budoucnu zaměstnatelní.
Proč se umělá inteligence používá?
Lidé využívají sílu umělé inteligence, protože práce, kterou potřebují vykonávat, denně přibývá. Automatizace každodenních úkolů je tedy chytrý nápad. Tím se ušetří zaměstnanci v organizaci a zároveň se zvýší výkonnost. Kromě toho může organizace díky využití umělé inteligence získat kompetentní osoby pro rozvoj společnosti.
Také podniky se v dnešní době domnívají, že chtějí automatizovat všechny pravidelné a běžné úkoly. A věří, že takové běžné úkoly mohou automatizovat pomocí jednoduché aplikace. Automatizace se totiž s rozvojem datové vědy stále více rozšiřuje. Tato umělá inteligence se nejčastěji používá v online chatovacích portálech. Nepochybně jste při návštěvě webových stránek viděli uvítací zprávu. Poté zpravidla začíná opravdová konverzace.