Nejlepší herní enginy s umělou inteligencí pro vývojáře

Umělá inteligence v současné době přináší revoluci do herního průmyslu téměř ve všech aspektech týkajících se zážitků hráčů a pomáhá vývojářům vytvářet poutavější, inteligentnější a interaktivnější hry. Herní enginy vybavené umělou inteligencí mohou vývojářům pomoci využít silné nástroje pro spouštění komplexního chování, dynamického prostředí a adaptivní hratelnosti. Představíme vám některé z nejlepších herních enginů vybavených umělou inteligencí, které pomáhají vývojářům vytvářet špičkové hry.

Unity

Unity je jedním z nejvlivnějších herních vývojových enginů, který je obohacen o umělou inteligenci díky svému nejnovějšímu balíčku Machine Learning Agents Toolkit. Ten nabízí obrovské možnosti, pokud jde o posilování učení a další metody umělé inteligence, které mohou pomoci při vývoji her. Lze jej například využít pro vylepšení chování nehráčských postav (NPC) nebo zdokonalení dalších herních mechanik. Hodí se také pro procedurální generování obsahu a mnoho dalších aplikací.

Unreal Engine

Další iniciativou společnosti Epic Games je Unreal Engine AI. Umožňuje realizovat chování postav, pathfinding a rozhodovací systémy a oživuje prostředí v Unreal Engine AI. Neodmyslitelná podpora frameworků umělé inteligence třetích stran, jako je TensorFlow, dále pomáhá zvyšovat jeho zdatnost v oblasti umělé inteligence.

CryEngine

CryEngine je výkonný nástroj řízený umělou inteligencí, který pomáhá vývojářům vytvářet téměř realistické a citlivé prostředí. Usnadňuje chování nehráčských postav řízené umělou inteligencí v pokročilých fyzikálních simulacích a komplexních interakcích v herním světě. CryEngine pomáhá podporovat vývojáře při vymýšlení dynamických a poutavých herních zážitků.

Godot Engine

Godot Engine je rychle se rozvíjející FOSS (Free and Open Source Software) alternativa k ostatním herním enginům, z nichž některé mají dokonce rychle se rozvíjející podporu funkcí umělé inteligence. Poskytuje velmi přístupnou implementaci chování řízeného umělou inteligencí prostřednictvím skriptovacích jazyků, jako je GDScript, a lze jej libovolně rozšiřovat o libovolné externí knihovny umělé inteligence. Kromě toho má Godot modulární architekturu a komunitou řízený vývoj, a proto se ukazuje, že jej lze flexibilně používat při experimentování s umělou inteligencí ve hrách.

Amazon Lumberyard

Amazon Lumberyard je mezi vývojáři velmi silnou volbou, protože je nativně integrován s AWS. Kromě toho má nativní podporu herních mechanik řízených umělou inteligencí, interaktivního vyprávění příběhů řízeného umělou inteligencí postav a využití cloudových služeb umělé inteligence k dosažení analýzy a zpracování dat v reálném čase.

GameMaker Studio 2

GameMaker Studio 2, které je samo o sobě platformou, má vestavěnou umělou inteligenci, a pomáhá tak vývojářům vytvářet inteligentní herní systémy, aniž by museli nutně pronikat do hloubky programování. Podporuje vizuální skriptovací jazyk typu drag-and-drop s řadou rozšíření a zásuvných modulů umělé inteligence, což umožňuje vytvářet prototypy rychlým tempem a implementovat chování řízené umělou inteligencí při zvyšování herní dynamiky.

A-Frame (WebXR)

A-Frame je jeden z webových frameworků, který rozšiřuje WebXR a integraci umělé inteligence pro vytváření interaktivních prostředí virtuální reality. V této rozšiřitelné architektuře by tedy mohla být interaktivita implementována pomocí skriptování založeného na JavaScriptu, poháněného umělou inteligencí, prostorovým rozpoznáváním a adaptivním poskytováním obsahu.

Babylon.js

Babylon.js, framework v jazyce JavaScript pro vytváření 3D her a pohlcujících zážitků pro web. Integrace probíhá s knihovnami a službami umělé inteligence, které vývojářům umožňují vytvářet v rámci webových her funkce poháněné umělou inteligencí – inteligentní agenty, procedurální generování a analýzu v reálném čase.

Roblox Studio

Má vestavěné vývojové nástroje poháněné umělou inteligencí pro vývoj her na platformě Roblox. Kromě toho nabízí také skriptování umělé inteligence v jazyce Lua, které mohou vývojáři použít k programování nehráčských postav, interaktivních prostředí a složitých herních mechanik s funkcemi přizpůsobení se akcím a chování hráčů.

TensorFlow.js

Sám o sobě dokáže TensorFlow.js posunout umělou inteligenci přímo do oblasti vývoje her založených na webových aplikacích. Otevírá cestu k nasazení modelů strojového učení přímo v prohlížeči pro takové funkce webových her a žánrů interaktivních zážitků řízených umělou inteligencí, jako je rozpoznávání charakteristik, zpracování přirozeného jazyka a rozhodování v reálném čase.

Závěrem

Herní enginy poháněné umělou inteligencí umožní vývojářům zavádět inovace v oblasti her – od realistických nehráčských postav a dynamických prostředí až po adaptivní vyprávění příběhů a procedurální generování obsahu. Díky uvolnění jejich potenciálu mohou vývojáři realizovat mnohem pohlcující herní zážitky, okouzlit hráče a změnit budoucnost her.

Ať už pracujete na využití reinforcement learningu s ML-Agents v Unity, nebo využíváte pokročilou umělou inteligenci v Unreal Enginu pro chování postav, tyto herní enginy poháněné umělou inteligencí v sobě skrývají nástroje a frameworky, které mají velký dosah při realizaci tvůrčích vizí do reality. Přijměte umělou inteligenci při vývoji her a odstartujte svou cestu k přepsání herního světa inteligentní, citlivou a poutavou hratelností.