Loga firem se skrytým symbolem o kterém ani nevíme
Každá velká firma na světě se snaží, aby její logo bylo nejen rozpoznatelné, ale také předává určité poselství spotřebiteli.
Navrhnout dokonalé logo pro firmu není vůbec jednoduché a ještě do loga začlenit nějaké poselství je tvrdý oříšek. Samozřejmě že grafici a designéři dělají maximum, aby bylo logo firmy nezaměnitelné a vystihující. Musejí logo sladit nejen barevně, ale hlavně do něj vložit zprávu nebo symbol firmy. Navíc musejí všechny tyto informace vložit do co nejmenšího prostoru.
Ukážeme některá firemní loga z jiného úhlu, nebo odhalíme skrytou zprávu spotřebiteli. Pozorně si obrázky prohlédněte a přečtěte text a budete udiveni, co vše loga skrývají.
Logo celosvětové spediční firmy FedEx
Logo společnosti fedex je velmi známe, ale málokdo si všimne bílé šipky mezi písmeny E a X. Tato šipka symbolizuje rychlost a přesnost a to jsou dvě hlavní zásady firmy FedEx. Jestli jste bílou šipku předtím neviděli, tak nyní ji uvidíte pokaždé při pohledu na logo.
Logo internetového obchodu Amazon
Na první pohled to vypadá, že logo společnosti Amazon neskrývá žádný symbol nebo význam. Nicméně logo bylo navrženo tak, abychom pochopili filozofii firmy. Žlutá šipka značí úsměv, protože firma chce, aby její zákazníci byli spokojeni a šťastní. Navíc žlutá šipka vede od písmene A k písmeni Z, což značí, že v tomto internetovém obchodě seženete úplně všechno.
Logo společnosti Sony Vaio
Logo společnosti vyrábějící elektroniku Sony Vaio nám předává jasný vzkaz ve slově Vaio. První dvě písmena loga Sony Vaio tvoří vlnu, která vlastně symbolizuje analogový signál. Zatímco další dvě písmena se podobají 1 a 0 a tím symbolizují digitální signál.
Logo výrobce mnoha produktů Unilever
Logo této společnosti se skládá z mnoha rozdílných symbolů, kde každý z nich má svůj vlastní význam. Například srdce znamená lásku, péči a pohodu, zatím co pták symbolizuje osvobození od každodenních starostí.
Logo formule 1
Když se podíváte pozorně na logo formule 1, tak zcela zřetelně vidíte bílou 1 mezi písmenem F a červenými pruhy. Navíc toto logo s červenými pruhy má zprostředkovat pocit rychlosti.
Logo společnosti Sun microsystems
Logo společnosti Sun microsystems je jedním z nejslavnějších světových log. Slovo „sun“ tvoří základ čtverce a jde přečíst z jakékoliv strany tohoto loga.
Logo společnosti Continental
Společnost Continental je výrobní společnost specializující se na výrobu pneumatik. Když se na logo Continental podíváte, tak vidíte jasně pneumatiku hned na začátku. Jde o kombinaci prvních dvou písmen C a O.
Logo společnosti Mercedes Benz
Logo společnosti Mercedes-Benz symbolizuje důvěru značky a její dokonalost. Tři cípá hvězda znázorněna v logu představuje převahu v každém prostředí. To znamená dokonalost a převahu na zemi, ve vodě a ve vzduchu.
Logo společnosti Carrefour
Obchodní řetězec Carrefour je jedním z největších evropských maloobchodů se sídlem ve Francii. Logo společnosti symbolizuje pokračující expanzi na trhu. Logo je provedeno ve Francouzských národních barvách a obsahuje bílé písmeno C. Písmenem C Začíná název firmy Carrefour a jde vidět mezi červeným a modrým symbolem.
Samozřejmě existuje spousty log světových i malých firem, které v sobě skrývají symbol nebo zprávu pro spotřebitele. Chtěli jsme ukázat alespoň některé z nich, které jsou známé i u nás. Jsme si celkem jisti, že je spousty lidí, kteří o tom nevěděli a symboly v logu neviděli. Sami jsme byli překvapeni kolik log v sobě skrývá nějaký vzkaz.